Loading...
Skip to content
Нашар көретіндерге арналған нұсқа | Мобильді нұсқа
ҚазРусEngБасты бетке көшуХат жөнелтуПортал картасы қажетті бөлімді тез іздеуге арналғанHelp
Статистика комитеті Интернет-ресурсыСтатистика комитеті Интернет-ресурсы
Қазақстан Республикасы Президентінің жолдауларҚазақстан 2050100 НАҚТЫ ҚАДАМҚазақстан Республикасының мемлекеттік рәміздері туралыСұрақ-жауап
жаңа терезеде ашу

Төлем балансы

Жаңарту күні: 2021 Маусым

Қазақстан: Деректер таратудың арнайы стандарты
Метадеректер
Деректер санаты: Төлем балансы
Байланыстағы тұлға
Азаматша Айгуль Касымова
Лауазымы: Төлем балансы басқармасы
Төлем балансы департаменті
Мекен-жайы: Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі
Z05T8F6, Нұр-Сұлтан, Мәңгілік Ел даңғылы, 57 «А»
Телефоны: +7 (7172) 77 55 10
Электрондық поштасы: kasimova@nationalbank.kz

 

Деректер: қамту, жиілігі және уақтылығы

Қамту сипаттамалары

 

Қазақстан Республикасының төлем балансы - бұл белгілі бір уақыт кезеңіндегі резиденттер мен бейрезиденттер  арасындағы экономикалық операцияларды қорытындылайтын статистикалық есеп.

Деректер Қазақстан Республикасының резиденттері мен бейрезиденттер арасындағы барлық экономикалық операцияларды қамтиды.

Төлем балансын қалыптастырудың әдіснамалық негізі Халықаралық Валюта Қорының «Төлем балансы және халықаралық инвестициялық позиция туралы нұсқаулығының» алтыншы басылымы (ТБН6), 2009 ж. 

Төлем балансының операциялары үш шотқа топтастырылған: ағымдағы шот, капиталмен операциялар шоты және қаржылық шот. 

Ағымдағы шот резиденттер мен бейрезиденттер арасындағы тауарлар, қызметтер, алғашқы кірістер мен қайталама кірістер ағындарын көрсетеді. 

Капиталмен операциялар шотына өндірістік емес қаржылық активтермен операциялар және резиденттер мен бейрезиденттер арасындағы күрделі аударымдар кіреді. 

Қаржы шоты қаржылық активтерді таза сатып алуды және резиденттер мен бейрезиденттер арасындағы таза міндеттемелерді қабылдауды көрсетеді. 

Төлем балансын қалыптастыру үшін негізгі ақпарат көздері:

- Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттермен өзара сауда бойынша статистикалық есептіліктің мәліметтері және үшінші елдермен сауда бойынша кедендік статистика деректері; 

- банктердің, басқа қаржылық және қаржылық емес ұйымдардың, оның ішінде шетелдік компаниялар филиалдарының мен мемлекеттік органдардың статистикалық және әкімшілік есептері, жеке тұлғалардың әкімшілік есептерін қоса есептегенде;

- Ұлттық Банктің бухгалтерлік есеп деректері, сыртқы басқарушылардың және дүниежүзілік кастодианның Ұлттық қор активтері туралы есептері;

- Қазақстан Республикасы Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігінің Ұлттық статистика бюросы, Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі, сондай-ақ басқа министрліктер мен ведомстволар ұсынған мәліметтер;

- Қазақстан Республикасы Ұлттық қауіпсіздік комитеті Шекара қызметінің деректері;

- Ұлттық Банктің төлем балансы бойынша операцияларын бағалауы. 

Деректер АҚШ долларында көрсетіледі.

 

Кезеңділігі

Тоқсандық

Ұсыну  мерзімі

Есепті кезеңнен кейінгі 90-шы күн

Қоғамдық қол жетімділік

Деректерді шығару мерзімінің күнтізбесі

 

Ұлттық Банктің ресми статистикалық ақпаратын, оның ішінде сыртқы сектор статистикасын жариялау күнтізбесі Ұлттық Банктің сайтында орналастырылған:

https://nationalbank.kz/kz/page/kalendar-rasprostraneniya-dannyh.

Сонымен қатар Күнтізбе Ұлттық статистика бюросының сайтында қолжетімді:https://stat.gov.kz/inf/standard/calendar.

Барлық мүдделі тараптарға бір уақытта ақпарат ұсыну

 

Төлем балансы туралы мәліметтер Ұлттық Банктің сайтында белгіленген мерзімде орналастырылылады:

https://nationalbank.kz/kz/news/platezhnyy-balans-vn-sektora

және барлық пайдаланушыларға бір уақытта қол жетімді болады.

 

 

Сенімділік

Статистикалық деректерді қалыптастырудың, оның ішінде жеке респонденттер туралы ақпараттың құпиялылығын сақтаудың нормативтік-құқықтық шарттары туралы ақпарат тарату

 

Төлем балансы туралы мәліметтерді жинау және тарату реттеледі:  

·      «Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі туралы» Қазақстан Республикасының 1995 жылғы 30 наурыздағы №2155 Заңына. Заңның 8-бабына сәйкес Ұлттық банктің функцияларына төлем балансы, халықаралық инвестициялық жағдай және елдің сыртқы борышы туралы статистикалық ақпаратты қалыптастыру мен тарату кіреді. 

·     «Қазақстан Республикасының төлем балансын дамыту туралы» Қазақстан Республикасы Үкіметінің 1999 жылғы 29 қаңтардағы №71 қаулысы. Осы жарлыққа сәйкес Ұлттық банк төлем балансын қалыптастыру мен жариялауға жауапты мемлекеттік орган болып табылады және барлық респонденттерден төлем балансы туралы статистикалық ақпарат жинауға өкілетті. 

·     «Мемлекеттік статистика туралы» Қазақстан Республикасының 2010 жылғы 19 наурыздағы №257-IV Заңы. Заңға сәйкес алғашқы статистикалық мәліметтер құпия болып табылады және оларды мемлекеттік статистика органдары тек статистикалық ақпаратты өндіру үшін пайдаланады. Мемлекеттік статистика органдарының алғашқы статистикалық деректердің құпиялығы оларды жинау, өңдеу және сақтау кезінде қамтамасыз етіледі. 

·     Қазақстан Республикасының 2014 жылғы 5 шілдедегі № 235-V Әкімшілік құқық бұзушылық туралы кодексі.

Кодекс мемлекеттік статистика органдарының, мемлекеттік статистика саласындағы уәкілетті органның ведомстволық бағынысты ұйымның лауазымды адамының респондентті сәйкестендіруге мүмкіндік беретін алғашқы статистикалық деректерді, статистикалық ақпаратты және (немесе) мәліметтер базасын жоғалту, сату, беру немесе басқа заңсыз жариялағаны үшін айыппұлдарды қарастырады. 

Төлем балансын қалыптастыруға Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Төлем балансы департаменті жауап береді.

 

Жарияланғанға дейін мемлекеттік органдардың ақпаратқа қол жетімділігі (қол жетімділіктің болмауы)

 

Қазақстан Республикасының мемлекеттік органдарына ақпарат ресми жарияланған кезге дейін қол жетімді емес.

 

Статистикалық мәліметтерді шығару кезінде министрліктердің ескертулерінің болуы

 

Деректер министрліктер мен ведомстволардың ескертуінсіз жарияланады.

 

Мәліметтерді нақтылау туралы ақпарат беру және жарияланған мәліметтер әдістемесіндегі өзгерістер туралы алдын ала хабарламаларды жариялау

 

Есепті тоқсан үшін бастапқы жарияланған мәліметтер (есепті кезеңнен кейін бір ай өткен соң) алдын ала болып саналады. Алайда, кестелер төлем балансының соңғы бағасы қашан шығарылатыны туралы жазбаларды қамтиды.

Есепті тоқсанның қорытынды деректері есепті тоқсаннан кейінгі 90-шы күні жарияланады.

 

Есепті тоқсанның қорытынды деректері шыққан кезде есеп берудің немесе әдістеменің нақтылануына, жаңа ақпарат көздерінің пайда болуына және т.б. байланысты бұрын жарияланған алдыңғы тоқсандар жаңартылады.


Деректер жылына екі рет: қазан мен сәуірде қайта қаралады. Деректерді қайта қарау есепті жылға дейінгі екі жылды қамтиды.

Деректердің өзгертілуі мен қайта қаралуы туралы түсініктемелер, жаңартылған мәліметтермен бірге Ұлттық Банктің тоқсан сайынғы «Қазақстан Республикасының төлем балансы және сыртқы қарызы» басылымында жарияланады.

Әдістемедегі негізгі өзгерістер қолданушыларға осындай өзгерістер енгізілген сәттен бастап хабарланады.

 

Сапа

Статистиканы дайындауда қолданылатын әдістеме мен ақпарат көздері туралы ақпарат тарату

 

Ұлттық Банктің АМТС шеңберінде таратқан ақпаратына әдістемелік түсініктеме мына сілтеме бойынша қол жетімді:

https://nationalbank.kz/kz/news/metodologicheskiy-kommentariy 

 

Сонымен қатар, түсініктемелер, оның ішінде деректер көздері және жекелеген көрсеткіштерді бағалаудың әдістемелік принциптері туралы ақпарат, Ұлттық Банктің тоқсан сайынғы «Қазақстан Республикасының төлем балансы және сыртқы қарызы» басылымында жарияланады және қол жетімді:

https://nationalbank.kz/kz/news/platezhnyy-balans/rubrics/1574

 

Төлем балансының талдамалық презентациясы тоқсан сайын Ұлттық Банктің «Статистикалық бюллетень» басылымында жарияланады және қол жетімді:

https://nationalbank.kz/kz/news/statisticheskiy-byulleten/rubrics/1556

Бөлшектелген компоненттерді тарату, байланысты көрсеткіштерді салыстыру, әртүрлі статистикалық жүйелерді қолдана отырып, деректерді өзара тексеру және растау мүмкіндігі

 

Ұлттық Банк төлем балансын әр түрлі мәліметтер деңгейлерімен бірнеше презентацияда таратады:

- стандартты компоненттер;

- аналитикалық ұсыну;

- экономика салалары бойынша;

- төлем балансының абсолютті және салыстырмалы параметрлері;

- жеке сектордың қаржылық операциялары.

 

Бұдан басқа, тоқсан сайын Ұлттық Банктің веб-сайтында тауарлар мен қызметтердің халықаралық саудасы , жеке аударымдар, төлем балансының деректері бойынша тікелей инвестициялар, төлем балансының деректері бойынша міндеттемелердің таза қабылдауы географиялық және салалық бөліктерде орналастырылады.

 

Төлем балансының көрсеткіштері тауарлар саудасының ресми статистикасы мәліметтерімен, ұлттық шоттар жүйесімен, халықаралық инвестициялық позициямен және халықаралық резервтер статистикасымен өзара байланысты:

 

- тауарлардың сыртқы саудасы: Ұлттық Банк тауарлар саудасының ресми статистикасының деректері негізінде ресми статистиканы өзгерту жүйесін қолдана отырып, «Тауарлар» тармағын қалыптастырады;

 

- ұлттық шоттар жүйесі: төлем балансының деректері ҰШК-ға «қалған әлемнің» шоттары ретінде енгізілген. Төлем балансының қаржылық шоты ҰШЖ қаржылық шотына сәйкес келеді (салалар бойынша);

 

- халықаралық инвестициялық позиция: төлем балансының қаржылық есебінің баптары халықаралық инвестициялық позициядағы операцияларға байланысты өзгерістерге толығымен сәйкес келеді;

- халықаралық резервтер: халықаралық резервтер мен төлем балансының статистикасындағы операциялар туралы мәліметтер толық келісілген.

 

Төлем балансының деректері ҚРҰБ-нің ресми басылымдарында «Статистикалық бюллетень» (ай сайын), «Қазақстан Республикасының төлем балансы және сыртқы қарызы» (тоқсан сайын) және Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің Жылдық есебінде жарияланады.

 

 

I. Әдістемелік негіз, түсініктер, анықтамалар және жіктемелер

  • Әдістемелік негіз: Төлем балансының статистикасының әдіснамалық және тұжырымдамалық негізі - «Халықаралық валюта қорының төлем балансы және халықаралық инвестиция позициясы» жөніндегі Нұсқаулығының (ТБН6) алтыншы басылымы.
  • Анықтама: Қазақстан Республикасының Төлем балансы - бұл белгілі бір уақыт аралығында резиденттер мен бейрезиденттер арасындағы экономикалық операцияларды қорытындылайтын статистикалық есеп.

Институционалды бөлімше, егер Қазақстан Республикасының экономикалық аумағы оның экономикалық мүдделерінің орталығы болса, Қазақстан Республикасының резиденті болып табылады. Экономикалық операция дегеніміз - екі институционалдық бірліктің өзара келісімі бойынша жүзеге асырылатын және экономикалық құндылықтардың алмасуымен немесе трансфертімен жүретін өзара әрекеті.

  • Жіктеу жүйесі: төлем балансында операциялар үш шотқа топтастырылған: ағымдағы шот, капиталмен операциялар шоты және қаржылық шот.

Ағымдағы шотқа мыналар кіреді:

   - тауарлар (экспорт және импорт);

   - қызметтер (экспорт және импорт);

   - бастапқы кіріс: жалақы, инвестициялық табыс, басқа да бастапқы кірістер (алуға және төлеуге жататын);

   - қайталама табыс (алынатын және төленетін).

 

Капиталмен операциялар шотына мыналар кіреді:

   - өндірілмеген қаржылық емес активтер (сатып алу және шығару);

   - күрделі трансферттер (алынатын және төленетін).

Қаржы шоты резиденттер мен бейрезиденттер арасындағы қаржылық активтермен және міндеттемелермен операцияларды есепке алады. Қаржылық есептің стандартты компоненттері келесідей жіктеледі:

   –функционалдық санаттар бойынша - тікелей инвестициялар, портфельдік инвестициялар, қаржылық туынды құралдар және қызметкерлерге арналған акциялар, басқа инвестициялар, резервтік активтер;

   –қаржы құралдары бойынша - үлестік қатысу құралдары және инвестициялық қорлардың акциялары, қарыз құралдары (ақша қаражаттары мен депозиттер, қарыздық бағалы қағаздар, қарыздар мен қарыздар, сақтандыру, зейнеткерлікке шығару және кепілдендірудің стандартты бағдарламалары, арнайы қарыз алу құқығы, сауда несиелері мен аванстары, басқа талаптар / міндеттемелер);

   –институционалдық сектор бойынша - орталық банк, банктер, үкімет, басқа екі секторға бөлінетін басқа секторлар - басқа қаржы институттары және қаржылық емес ұйымдар, үй шаруашылығына қызмет көрсететін үй шаруашылықтары және коммерциялық емес ұйымдар (КЕҮШҰ);

   –өтеу мерзімі бойынша (қарыз құралдары үшін) - қысқа мерзімді (бастапқы өтеу мерзімі бір жыл немесе одан аз) және ұзақ мерзімді (бастапқы өтеу мерзімі бір жылдан асатын).

Ағымдағы шоттың сальдосының мәні Қазақстан Республикасының экономикасындағы жинақ пен инвестиция арасындағы айырмашылықты көрсетеді. Ағымдағы және капиталдық шоттардағы қалдықтар бүкіл әлемге қатысты Қазақстан Республикасы экономикасының таза несие беруін немесе таза қарыз алуларын білдіреді және қаржылық есептің сомасына концептуалды түрде тең. Тәжірибеде олардың арасындағы айырмашылық статистикалық сәйкессіздік болып табылады және «Таза қателіктер мен олқылықтар» мақаласында көрсетіледі.

 

II. Мәліметтерді қамту

  • Статистикалық қамту: Төлем балансының статистикасы барлық резиденттік институционалдық бөлімшелердің бейрезиденттермен жүргізген барлық экономикалық операцияларын қамтиды. Қазақстан Республикасының аумағында құрылған шетелдік компаниялардың филиалдары резиденттер санатына жатқызылады. Қазақстан Республикасының аумағында орналасқан халықаралық ұйымдар, олардың қызмет ету мерзіміне қарамастан, резидент еместер қатарына жатқызылады. 
  • Географиялық қамту: Қазақстан Республикасының экономикалық аумағы экстерриториялық деп саналатын шетел мемлекеттерінің елшіліктерін, консулдықтарын және басқа да ресми органдарын қоспағанда, Қазақстан Республикасының экономикалық аумағы оның мемлекеттік шекарадағы географиялық аумағымен сәйкес келеді. Шет елдердегі елшіліктер, консулдықтар, әскери базалар және басқа да Қазақстан Республикасы Үкіметінің ресми органдары Қазақстан Республикасының экономикалық аумағына жатады.

 

Есептеу принциптері

Құндық бағалау: төлем балансының операциялары нарықтық бағамен бағаланады. Тауарлардың экспорты мен импорты FOB бағалары бойынша белгіленеді; монетарлық алтын алдыңғы есеп беру күніндегі таңертеңгі түзетуді қолданумен Лондон құймалар нарығы қауымдастығының (LBMA) есебімен есепке алынады

Төлем балансының деректері АҚШ долларында құрылады. Басқа валютада жүргізілген операциялар осы операциялар күнінде белгіленген бағам бойынша АҚШ долларына аударылады. Мәмілелер жасалған күндер туралы ақпарат болмаған жағдайда валютаның орташа тоқсандық бағамы қолданылады.

Есептеу негіздері: төлем балансының статистикасында операциялар есептеу әдісі бойынша есепке алынады. Бұл дегеніміз, ағындар экономикалық құнды құру, өзгерту, айырбастау, беру немесе жою кезінде көрініс табады.

Ағымдағы шот және капитал шоты операцияларды жалпы негізде есепке алынады. Тауарлар мен қызметтердің экспорты, алынуға жататын негізгі және қайталама кірістер, алынуға жататын капитал трансферттері және өндірілмеген қаржылық емес активтердің шығарылуы несие, тауарлар мен қызметтердің импорты, төленуге жататын негізгі және қайталама кірістер, төленуге жататын капиталдық аударымдар және басқа емес активтерді сатып алу ретінде есепке алынады, өндірілген қаржылық емес активтер дебет ретінде көрсетіледі.

Қаржылық шотта активтер мен міндеттемелердегі операциялар таза негізде есепке алынады, онда барлық дебеттік жазбалар активтердің бір түріне немесе міндеттемелердің бір түріне кредиттік жазбалармен теңестіріледі.

IV. Ақпараттың негізгі көздері

  • Тауарлар: Еуразиялық экономикалық одаққа мүше мемлекеттермен өзара сауда туралы Қазақстан Республикасы Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігінің Ұлттық статистика бюросының мәліметтері, республика Қаржы министрлігі Мемлекеттік кірістер комитетінің мәліметтері Қазақстанның үшінші елдермен жүргізілетін кедендік статистикасы, ҚР Ұлттық Банкінің есепке алынбаған сыртқы сауда операциялары бойынша жеке есептеулері («бақал» сауда) және CIF бағасындағы импортты FOB бағасындағы импортқа айырбастау, сондай-ақ басқа операциялар төлем балансының әдістемесі (порттардағы тауарлар, өңдеуге арналған тауарлар, басқа да түзетулер).
  • Қызметтер: Банктердің, басқа қаржылық және қаржылық емес ұйымдардың, оның ішінде шетелдік компаниялар мен мемлекеттік мекемелердің филиалдарының статистикалық және әкімшілік есептері, жеке тұлғалардың әкімшілік есептері, Қазақстан Ұлттық Банкінің өзіндік бағалары ақпарат көздері болып табылады.
  • Бастапқы кіріс: «Еңбек төлемі» бабы үшін ақпарат көздері банктердің, басқа қаржылық және қаржылық емес ұйымдардың, оның ішінде шетелдік компаниялар мен мемлекеттік мекемелердің филиалдарының статистикалық және әкімшілік есептері, Қазақстан Ұлттық Банкінің өзіндік бағалары болып табылады.

«Инвестициялық кірістер»бабы үшін ақпарат көздері банктердің, басқа қаржылық және қаржылық емес ұйымдардың, оның ішінде шетелдік компаниялар мен мемлекеттік органдардың филиалдарының статистикалық және әкімшілік есептері, жеке тұлғалардың әкімшілік есептері болып табылады. Қазақстан Ұлттық Банкі мен Ұлттық қордың кірістері туралы мәліметтер Қазақстан Ұлттық Банкінің ішкі ақпараты, сыртқы менеджерлер мен Ұлттық қордың активтері туралы дүниежүзілік кастодианның есептері негізінде қалыптасады.

  • Қайталама кірістер: ақпарат көздері банктердің, басқа қаржылық және қаржылық емес ұйымдардың, оның ішінде шетелдік компаниялар мен мемлекеттік органдардың филиалдарының статистикалық және әкімшілік есептері, Қазақстан Ұлттық Банкінің өзіндік бағалары (жеке аударымдар) болып табылады.
  • Капиталмен операциялар шоты: ақпарат көздері банктердің, басқа қаржылық және қаржылық емес ұйымдардың, оның ішінде шетелдік компаниялар мен мемлекеттік мекемелердің филиалдарының статистикалық және әкімшілік есептері, жеке тұлғалардың әкімшілік есептері, Қазақстан Республикасының Стратегиялық жоспарлау және реформалары агенттігінің Ұлттық статистика бюросының ақпараттары болып табылады.
  • Тікелей инвестициялар: ақпарат көздері банктердің, басқа қаржылық және қаржылық емес ұйымдардың, оның ішінде шетелдік компаниялар мен мемлекеттік мекемелердің филиалдарының статистикалық және әкімшілік есептері, жеке тұлғалардың әкімшілік есептері, жекелеген ұйымдардың қаржылық есептілігі болып табылады.
  • Портфельдік инвестициялар: бағалы қағаздар нарығының кәсіби қатысушылары (брокерлер, дилерлер, инвестициялық портфельді басқару ұйымдары, номиналды ұстаушылар мен бағалы қағаздарды тіркеушілер), банктермен, жинақтаушы зейнетақы қорымен ұсынылған статистикалық есептілік. Ұлттық қордың қызметі туралы мәліметтер ғаламдық кастодианның есебінен жинақталған.
  • Туынды қаржы құралдары және қызметкерлерге арналған акциялардың опциондары: деректер көзі банктердің, басқа қаржылық және қаржылық емес ұйымдардың статистикалық және әкімшілік есептері, Қазақстан Ұлттық Банкінің бухгалтерлік есептері, сыртқы менеджерлердің есептері және әлемдік кастодианның есептері және Ұлттық қордың активтері болып табылады.
  • Басқа инвестициялар: ақпарат көздері банктердің, басқа қаржылық және қаржылық емес ұйымдардың, оның ішінде шетелдік компаниялар мен мемлекеттік органдардың филиалдары, жеке тұлғалардың әкімшілік есептері, Қазақстан Ұлттық Банкінің қаржылық есептері және әлемдік есептер туралы статистикалық және әкімшілік есептер, Ұлттық қордың активтері бойынша кастодиан, Қазақстан Ұлттық Банкінің бағалауы (жеке тұлғалардың операциялары бойынша) болып табылады.
  • Резервтік активтер: Қазақстан Ұлттық Банкінің қаржылық есептілігі мен сыртқы басқарушылардың есептері.

 

V. Мәліметтерді өңдеудің практикалық ерекшеліктері

  • Тауарлар: Толық қамтуды қамтамасыз ету үшін ресми деректерге үлкен түзетулер енгізілді. Бұл түзету резиденттер мен бейрезиденттер арасындағы Қазақстан шекарасынан өтпестен ұйымдастырылмаған (ресми статистикада ескерілмеген) операцияларды, қайта өңдеуге арналған тауарларды, порттардағы тауарларды және жеке тұлғалардың сыртқы сауда операцияларын («бақал» саудасы) қамтиды. «Бақал» сауда бағалары «бақал» саудагерлерінің санына және олар импорттайтын және әкететін тауарлардың орташа құнына негізделген.«Бақал» саудагерлерінің саны Қазақстанның шекара қызметтерінің деректері негізінде бағаланады. «Бақал» саудагерлері тасымалдайтын тауарлардың орташа құны арнайы сауалнамалар және басқа ақпарат көздері негізінде анықталады. Тағы бір маңызды түзету импорттық құндылықтарды Қазақстан Ұлттық Банкінің бағалау коэффициенттерін қолдана отырып CIF бағасынан FOB бағасына ауыстыру болып табылады.
  • Қызметтер:Жүк тасымалы (жүк) бойынша кредиттік және дебеттік операциялар тауарлар саудасының статистикасы негізінде, CIF-FOB импорттық мәндеріне түзетілген және белгілі бір зерттеулер мен ережелер негізінде есептелген шығындар негізінде бағаланады. Кредиттік және дебеттік сапарлар жазбалары Қазақстан шекарасынан өткен адамдардың санына, болуының орташа ұзақтығына және сапарға кететін орташа шығындарға байланысты бағаланады.Шекарадан өткен жеке тұлғалардың саны туралы алғашқы ақпарат - ҚР ҰҚК Шекара қызметінің мәліметтері. Сапар мақсаты бойынша орташа шығындар нақты зерттеулер мен норматиытер негізінде бағаланады. Сонымен бірге банктердің және Ұлттық банктің клиенттердің төлемдері (аударымдары) туралы ақпараты да қолданылады.
  • Бастапқы кіріс: бейрезидент жұмысшыларға өтемақы туралы мәліметтер бизнес-сауалнамалардан құрастырылады, халықаралық ұйымдар мен шетелдік дипломатиялық өкілдіктердің резидент қызметкерлері үшін өтемақы деректері орташа жалақы негізінде бағаланады.

Респонденттердің қаржылық есептілігімен салыстырғанда тікелей инвестициялардан алынған кірістер. Банктердің клиенттердің төлемдері (аударымдары) туралы ақпараты да қолданылады.

Портфельдік инвестициялық кірісті Қазақстан Ұлттық Банкі биржалық ақпарат, бағалы қағаздар нарығы проспектілеріне, кәсіби қатысушылардың статистикалық мәліметтеріне сүйене отырып есептейді.Мемлекеттік кірістерге Ұлттық қордың инвестициялық кірісі жатады.

  • Қайталама кірістер: Жеке аударымдар төлемдер мен аударымдардың статистикасы негізінде жасалады, төлемдер мақсаттарының кодтары бойынша жасалады. Мәліметтерге жеке тұлғалардың өтеусіз аударымдары көлемінің үлесін анықтаушылар жібергендер ақысыз деп жіктейтін жеке аударымдардың жалпы көлеміндегі үлесін анықтайтын Қазақстан Ұлттық Банкінің бағалауын ескере отырып, жеке тұлғалардың барлық алынған және / немесе жіберілген аударымдары кіреді.
  • Тікелей инвестициялар: үлестік қатысу және қайта инвестицияланған кірістерге байланысты экономиканың басқа салаларына тікелей инвестицияларды толық есепке алу үшін Ұлттық Банк компаниялардың қаржылық есептілігін, аналитикалық порталдарды және ірі операциялар бойынша жаппай операцияларды және тікелей нарықтық құнын талдайды. инвестициялар. Банктердің клиенттердің төлемдері (аударымдары) туралы ақпараты да қолданылады. Алынған нәтижелер бойынша есеп беру деректерін түзетуге болады.
  • Басқа инвестициялар: жеке тұлғалардың шетел валютасымен қолма-қол жасалатын операцияларын бағалау. Банктердің клиенттердің төлемдері (аударымдары) туралы ақпараты да қолданылады.

 

VI. Басқа аспектілер

  • Маусымдық түзету: қолданылмайды.
  • Қосымша ақпарат: тоқсан сайын қосымша ақпарат таратылады:

- Қазақстан Республикасының тауарларымен халықаралық сауда (сыртқы сауда айналымы, экспорт пен импорт құрылымы, жекелеген тауарлардың экспорты, географиялық құрылым);

- қызмет көрсету саласындағы Қазақстан Республикасының халықаралық саудасы (кеңейтілген классификациясы, географиялық құрылымы, Қазақстан аймақтары бойынша);

– жеке аударымдар (жеке тұлғалардан өтеусіз ақша аударымдары);

- Қазақстан Республикасының төлем балансының деректері бойынша тікелей инвестициялар (географиялық және салалық бөлініс);

- Қазақстан Республикасының төлем балансының деректері бойынша міндеттемелерді таза қабылдау (географиялық және салалық бөлініс);

  • Басқалары: тоқсан сайынғы есеп беру деректері «Қазақстан Республикасының Төлем балансы және сыртқы борышы» басылымында талдамалық түсіндірмемен бірге жүреді.
Портал бойынша іздеу
Респонденттің кабинеті
Ресми YouTube канал
Қазақстан Республикасы Ұлттық экономика министрінің блогы
Статистика карапайым тілмен
Әдіснама
Жіктеуіштер
Халықаралық сарапшылардың пікірлері
Статистикалық терминдер
Заңды тұлғаны немесе дара кәсіпкерді іздеу
БСН
немесе
ЖСН
'Талдау' ақпараттық-талдамалық жүйесі
Байланысу ақпараты
010000, Қазақстан Республикасы, Нұр-Сұлтан қаласы
Есіл өзенінің сол жағалауы,
Мәңгілік ел көшесі, 8
Министрліктер үйі, 4 кіреберіс
e-mail: e.stat@aspire.gov.kz
Ақпараттық қызмет
+7 7172 74 90 10
+7 7172 74 90 11
e-mail: help@statdata.kz
9:00 - 18:30-ға дейін:
8 8000 800 878 (Қазақстан бойынша тегін)
9:00 - 18:30-ға дейін:
Сенім телефоны
+7 7172 74 90 02
Баспасөз қызметі
8 701 844 38 58
+7 7172 749002
e-mail: a.aldangarkyzy@aspire.gov.kz
Кеңсе
+7 7172 74 95 47
Факс: +7 7172 74 94 94
Ұлттық статистика бюросы
2021
Порталдың жаңа және жаңартылған rss лентасы Сіз фейсбуктегі СК бетіне көшесізСК-ның Ютубтегі бейнеоматериалдары
Қате таптыңыз ба?
Тышқанмен белгілеп, басыңыз Ctrl+Enter